یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

دعا برای درست شدن وسیله برقی و ماشین خراب

در طول زندگی روزمره، این طبیعی است که گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شویم که رفع آن ها در توان ما نیست. چالش ها و مشکلاتی مثل خرابی ناگهانی وسایل برقی یا حتی ماشین. علاوه بر هزینه های زیادی که خواهد داشت، میتوانم تا مدتی اعصاب و روان شما را درگیر خود کند. در چنین […]

دعا برای درست شدن وسایل
بدون دیدگاه

در طول زندگی روزمره، این طبیعی است که گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شویم که رفع آن ها در توان ما نیست. چالش ها و مشکلاتی مثل خرابی ناگهانی وسایل برقی یا حتی ماشین.

علاوه بر هزینه های زیادی که خواهد داشت، میتوانم تا مدتی اعصاب و روان شما را درگیر خود کند. در چنین مواقعی بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و علاوه بر انجام کارهای درست و لازم، به خدا نیز توکل کنید و با خواندن برخی دعا های پیشنهاد شده، تسکین قلبی نیز برای خود فراهم کنید.

دعا برای درست شدن وسایل

دعا برای درست شدن ماشین خراب

یا صانعَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ، یا مَلِکَ الْمُلُوکِ، یا مُفَرِّجَ الْهُمُومِ وَالْغُمُومِ، اِصْلِحْ لَنَا مَا أَصَابَ سَیَّارَتَنَا وَأَعِنَّا عَلَى إِتَمَامِ سَفَرِنَا بِسَلَامَهٍ وَعَافِیَهٍ.

ای آفریننده آسمان‌ها و زمین، ای پادشاه پادشاهان، ای برطرف کننده غم‌ها و اندوه‌ها، ماشین ما را اصلاح فرما و ما را در انجام سفرمان به سلامت و عافیت یاری ده.

یا اللَّهُ رَبِّ الْعَالَمِینَ، أَسْأَلُکَ بِأَسْمَائِکَ الْحُسْنَى وَصِفَاتِکَ الْعُلْیَا أَنْ تُصْلِحَ لَنَا سَیَّارَتَنَا وَتُعْصِمَنَا مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَهَلَاکٍ.

ای خدای جهانیان، به تو به واسطه نام‌ها و صفات اعلی‌ات التماس می‌کنم که ماشین ما را اصلاح کنی و ما را از هر گونه شر و هلاکت حفظ فرمایی.

یا حَفِیظُ، یا رَقِیبُ، یا مُقَلِّبُ الْقُلُوبِ، ثَبِّتْ قُلُوبَنَا عَلَى دِینِکَ وَأَکْرِمْنَا بِالسَّلَامَهِ وَالْعَافِیَهِ فِی سَفَرِنَا.

ای حافظ، ای مراقب، ای گرداننده دل‌ها، قلب‌هایمان را بر دین خود استوار گردان و ما را در سفرمان به سلامت و عافیت کرامت ده.

دعا برای در امان ماندن در جاده

یا اللَّهُ أَعْصِمْنَا مِنْ شَرِّ الْطَّرِیقِ وَأَکْرِمْنَا بِالسَّلَامَهِ إِلَى مَقْصَدِنَا.

ای خدا، ما را از شر جاده حفظ فرما و ما را به سلامت به مقصدمان برسان.

یا حَفِظُ حَفِظْنَا بِحِفْظِکَ وَأَکْرِمْنَا بِرِعَایَتِکَ فِی سَفَرِنَا.

ای حافظ، ما را به حفظ خود حفظ کن و ما را در سفرمان مورد عنایت و مراقبت خود قرار ده.

یا رَقِیبُ رَقِبْنَا بِرَقَابَتِکَ وَأَکْرِمْنَا بِالْعَوْنِ وَالنَّصْرِ فِی سَفَرِنَا.

ای مراقب، ما را به مراقبت خود مراقب باش و ما را در سفرمان به یاری و نصرت خود کرامت ده.

دعای توسل به خداوند برای درست شدن وسیله برقی

در هنگامی که ناگهان وسیله برقی در منزل شما از کار می‌افتد و نظم زندگی‌تان را مختل می‌کند، علاوه بر اقدامات عملی برای رفع مشکل، می‌توانید با توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) و خواندن دعا، آرامش را به خود بازگردانید و از او طلب یاری کنید.

یا صانِعَ الْکُلِّ، یا مُصَوِّرِ الْأَشْیَاءِ، أَصْلِحْ لَنَا مَا أَصَابَ أَدَاتَنَا الْکَهْرَبَائِیَّهَ وَأَعِنَّا عَلَى إِتَمَامِ أَعْمَالِنَا بِسُهُولَهٍ وَیَسْرٍ.

ای آفریننده هستی، ای صورتگر اشیاء، وسیله برقی ما را اصلاح فرما و ما را در انجام کارهایمان به آسانی و سهولت یاری ده.

یا اللَّهُ رَبِّ الْعَالَمِینَ، أَسْأَلُکَ بِأَسْمَائِکَ الْحُسْنَى وَصِفَاتِکَ الْعُلْیَا أَنْ تُصْلِحَ لَنَا أَدَاتَنَا الْکَهْرَبَائِیَّهَ وَتُکَفِّیَنَا شَرَّهَا.

ای خدای جهانیان، به تو به واسطه نام‌ها و صفات اعلی‌ات التماس می‌کنم که وسیله برقی ما را اصلاح کنی و ما را از شر آن حفظ فرمایی.

نکات مهم:

  • در هنگام دعا، با خضوع و خشوع کامل به درگاه خداوند متعال التماس کنید.
  • ایمان و توکل به خدا را در قلب خود راسخ نگه دارید.
  • یقین داشته باشید که خداوند دعاهای بندگان مخلص خود را اجابت می‌کند.
  • در کنار دعا، برای رفع مشکل تلاش عملی نیز انجام دهید.

علاوه بر دعاهای ذکر شده، می‌توانید از ادعیه و اذکار دیگر نیز برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.

  • خواندن سوره مبارکه کوثر و حمد
  • صلوات بر پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)
  • استغفار و طلب بخشش از خداوند
  • ذکر “یا الله” و “یا رب”

توسل به ائمه اطهار (ع) نیز در رفع مشکلات و حاجات مؤثر است.

  • خواندن دعای توسل به امام زمان (عج)
  • صلوات بر امام رضا (ع)
  • خواندن زیارت عاشورا

امیدواریم این مقاله از مجله شلپ کمک لازم را به شما رسانده باشد و با توکل بر خداوند متعال، مشکلاتتان در اولین فرصت رفع شده و به آرامش سابق خود بازگردید. در انتها، لازم به ذکر است که این دعاها فقط نمونه‌هایی از ادعیه‌ای هستند که می‌توان برای رفع مشکلات مربوط به ماشین و وسیله برقی خواند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط خود، از سایر ادعیه و اذکار نیز استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید برای یافتن دعای مناسب با مشکل خود، به منابع معتبر مذهبی مانند مفاتیح الجنان و یا به عالمان دینی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array